تبلیغات
اهل بیت - موعودنامه (علائم اخر الزمان) 3


اهل بیت

بسم رب الحسین

اخرین دیدار عمومی حضرت: اخرین دیدار عمومی حضرت مهدی ع با شیعیان*روز هشتم ربیع الاول سال 260 هجری بوده است كه در مراسم تشیع جنازه پدر بزرگ وارش حضرت عسگری ع ظاهر شد و بر جنازه پدرش نماز خواند و سپس غایب شد.این دیدار در سامرا ودر خانه پدر بزرگوارش امام حسن عسگری ع انجام یافت. از ان زمان تا كنون دیگر ملاقات رسمی و عمومی میان ان حضرت ومردم به وقوع نپیوسته است.   ادینه: نام اخرین روز هفته نزد مسلمانان است*مانند شنبه  نزد یهود و یكشنبه نزد نصاری*ودر روایات جمعه روز حضرت مهدی ع است.   اس: درختی است در بهشت كاشته شده است عصای حضرت موسی ع از شاخه ان درخت بود و ان را جبرئیل ع برای او  اورد.حضرت مهدی  ع هنگام ظهور *عصای عیسی  ع را همراه دارد. اس درختی است بلند تر از انار دارای گل و برگی معطر و تخمش سیاه است.در مناهی رسول ص  از خلال كردن با چوب ان نهی شده است.    اسیب شناسی تربیتی مهدویت:   خرافه پردازی و راز زدایی: خرافه پردازی یعنی حقایق ماورای طبیعی دین*دست خوش عوام زدگی گردد و بستر مناسبی برای  خرافه پردازی فراهم اید  و عده ای داعیه رویت حضرت در خواب و بیداری كنند*هر چند امكان این امر در اصل منتفی نیست.راز  زدایی  هم یعنی  امور *مانند امور طبیعی  نگریسته شوند و رد پای  هر امر ماورای طبیعی در ان محو گردد* مانند ابن خلدون كه معتقد است مراد از ظهور مهدی ع  پیدایش حكومتی مبتنی بر اتحاد قبایل سادات اطراف مدینه وحجاز است.   انحصار گرایی و كثرت گرایی: انحصار گرایی یعنی اعتقاد به حكومت عدل مهدی ع *موجب تحریم هر حكومتی*حتی عدل*پیش از ان گردد* كه متاسفانه این دیدگاه عملا در میان برخی از معتقدان به مهدویت  اشكار شده است *واین كه هر حكومتی قبل از  حكومت مهدی ع طاغوت است *فهمی اسیب زا از مهدویت است*چون پیامد عملی چنین فهمی*عدم تلاش  برای برقرار حكومت عادلانه پیش از ظهور است وحاصل عملی ان*تمكین نسبت  به هر گونه حكومت جور پیشه  خواهد بود. در مقابل كثرت گرایی نیز قطب دوم اسیب است. كثرت گرایی به مفهوم برابر دانستن طریقه های مختلف*می تواند به این نتیجه منجر شود كه هر وضع موجودی *شروع تلقی شود و بالاخره كثرت گرایی به تجویز هر حكومتی ختم خواهد شد.   ال اعین: از بزرگترین خاندان علمی كوفه و از خواص شیعیان اهل بیت ع بوده كه مدت رهبری این سلسله*از اوائل عصر حضرت سجاد ع *حدود سال 61 ق تا اواخر غیبت صغری ووفات اخرین سفیر حضرت حجت ع در سال 329 ق ادامه داشت و در این مدت*بسیاری از علماء و فقها  و ادبا و مفسرین و راویان حدیث از این دودمان بر خاسته اند.   ابر رام: به ابری گویند كه در ان رعد و برقی وجود نداشته باشد.   ابر سخت: به ابر هایی گویند كه در ان ها رعد و برق و اذرخش و صاعقه وجود داشته باشد.امام باقر ع فرمود:ابر سخت*برای حضرت صاحب ذخیره شده است.هر گاه ابری چنین بود صاحب شما بر ان سوار است.بی شك او سوار بر ابر می شود و با ان  به سوی اسمان بالا می رود واسمان ها و زمین های هفت گانه را می پیماند. امام صادق ع فرمود:خداوند ذوالقرنین را در انتخاب بین دو ابر سخت و رام مخیر كرد.او ابر رام را برگزید.واگر ابر  سخت را بر می گزید*اجازه استفاده كردن از ان را نداشت*زیرا خداوند ابر سخت را برای حضرت قائم ع ذخیره كرده است.   ابروهای حضرت: در روایات*در وصف ابرو های حضرت مهدی ع چنین امده است:ابروهایش به طرف صورتش فرو هشته است.ابرو  هایی كشیده دارد. ابروانی به هم رسیده دارد.   ابقع: در لغت به ابلق یعنی هر شی ء سیاه وسفید بخصوص كلاغ سیاهی كه امیخته با سفید باشد و به هر شخص پلید و ابرص و شوره زار و كسی كه لباس وصله دار و رنگارنگ بپوشد گفته می شود.از رسول اكرم  ص و ائمه اطهار ع  روایت شده كه خروج ابقع در مصر وبه دنبال دیده شدن ستاره دنباله دار و كسوف خورشید وخسوف ماه خواهد بود.كه همه  این  ها در نزدیكی ظهور روی خواهد داد.

نوشته شده در یکشنبه 29 آبان 1390 ساعت 12:34 توسط سپهر نظرات |


Design By : Pichak